Ruger Forum banner

Een 3-schroef Blackhawk die in 1964 naar Vietnam ging

5.8K views 39 replies 30 participants last post by  HNDLDR  
#1 ·
Dus ik heb deze Ruger 3-schroef 357 Blackhawk, s/n 54731, waarmee ik ben opgegroeid. Hij heeft de terugroepactie gehad ergens in de vroege jaren 70 IIRC. De familietraditie was dat toen mijn vader terugkeerde van zijn eerste tour in Vietnam als FAC, hij mijn grootvader vertelde dat ze hem hadden gestuurd met niets anders dan rookraketten in een L-19 - zelfs niet de afgebeelde karabijn. Hij was een gevechtspiloot die werd gerekruteerd als FAC. De familietraditie ging verder dat mijn grootvader hem prompt de Blackhawk kocht en dat mijn vader hem terug smokkelde naar Vietnam in zijn vlieghelm onder zijn vlieghandschoenen. Er zitten deuken in de houten handvatten die volgens mijn vader zijn veroorzaakt door het in- en uitstappen van de L-19 en later F-4's voor tours 3 en 4. Ik had een foto (die ik kwijt ben) van hem naast een L-19 met een M-16. Op de achterkant stond: "iets nieuws in vlieguitrusting." Mijn vader is nu 90 en is verhuisd naar een zelfstandig appartement voor senioren. Ik geloofde het verhaal, maar heb bewijs gevonden. Ik vond onderstaande foto in een van zijn albums. Ik vroeg hem waar dit was genomen en hij zei de A Shau-vallei. Ik zou willen dat Ruger dit hoort, maar hun functie "e-mail de president" is uitgeschakeld. Ik hoop dat je dit net zo interessant vond als ik. Gary

#3 ·
Dat was een zwaar gevecht in de A Shau. Ik ben er zeker van dat het goede werk van FAC's om munitie op het doelwit te krijgen, veel Amerikaanse levens heeft gered. Als dat kleine vliegtuig geraakt zou worden, zou hij alle vuurkracht nodig hebben om in leven te blijven. Hij zou weg willen van het vliegtuig en zich willen verstoppen, maar de karabijn, het pistool en de granaten zouden me een beter gevoel geven.

#6 ·
Dus ik heb deze Ruger 3-schroef 357 Blackhawk, s/n 54731, waarmee ik ben opgegroeid. Hij heeft de terugroepactie gehad ergens in de vroege jaren 70 IIRC. De familiegeschiedenis was dat toen mijn vader terugkeerde van zijn eerste tour in Vietnam als FAC, hij mijn grootvader vertelde dat ze hem hadden gestuurd met niets anders dan rookraketten in een L-19 - zelfs niet de afgebeelde karabijn. Hij was een gevechtspiloot die werd gerekruteerd als FAC. De familiegeschiedenis ging verder dat mijn grootvader hem prompt de Blackhawk kocht, en dat mijn vader hem terug smokkelde naar Vietnam in zijn vlieghelm onder zijn vlieghandschoenen. Er zitten deuken in de houten handvatten die volgens mijn vader zijn veroorzaakt door het in- en uitstappen van de L-19 en later F-4's voor tours 3 en 4. Ik had een foto (die ik kwijt ben) van hem die naast een L-19 stond met een M-16. Op de achterkant stond "iets nieuws in vlieguitrusting". Mijn vader is nu 90 en is verhuisd naar een zelfstandig appartement voor senioren. Ik geloofde het verhaal, maar heb bewijs gevonden. Ik vond de onderstaande foto in een van zijn albums. Ik vroeg hem waar dit was genomen en hij zei de A Shau-vallei. Ik zou willen dat Ruger dit hoort, maar hun functie "e-mail de president" is uitgeschakeld. Ik hoop dat je dit net zo interessant vond als ik.
Gary
Ik had een klant die er daar een droeg, zijn dochter verkocht ze aan onze winkel en vertelde ons dat hij was overleden en ze aan haar had nagelaten en 6 maanden later zei: ik ben niet dood, ik ben hier, dat was er een van hen en gelukkig, aangezien hij haar geen kosten in rekening wilde brengen, was de klant die hem kreeg een goede vriend van de winkel en liet de man hem terugkrijgen. Triest verhaal, maar dat is de enige waar hij echt om gaf.

#16 ·
Ik denk dat deze thread een winnaar is. Het beste deel ervan zijn de soldaten die deze bij zich droegen.............er mee terugkwamen!

#20 ·
Dus ik heb deze Ruger 3-schroef 357 Blackhawk, s/n 54731, waarmee ik ben opgegroeid. Hij heeft de terugroepactie gehad ergens in de vroege jaren 70 IIRC. De familietraditie was dat toen mijn vader terugkeerde van zijn eerste tour in Vietnam als FAC, hij mijn grootvader vertelde dat ze hem met niets anders dan rookraketten in een L-19 hadden gestuurd - zelfs niet de afgebeelde karabijn. Hij was een gevechtspiloot die werd gerekruteerd als FAC. De familietraditie ging verder dat mijn grootvader hem prompt de Blackhawk kocht en dat mijn vader hem terug naar Vietnam smokkelde in zijn vlieghelm onder zijn vlieghandschoenen. Er zitten deuken in de houten handvatten die volgens mijn vader zijn veroorzaakt door het in- en uitstappen van de L-19 en later F-4's voor tours 3 en 4. Ik had een foto (die ik kwijt ben) van hem die naast een L-19 stond met een M-16. Op de achterkant stond "iets nieuws in vlieguitrusting". Mijn vader is nu 90 en is verhuisd naar een zelfstandig appartement voor senioren. Ik geloofde het verhaal, maar heb bewijs gevonden. Ik vond de onderstaande foto in een van zijn albums. Ik vroeg hem waar dit was genomen en hij zei de A Shau-vallei. Ik zou willen dat Ruger dit hoort, maar hun functie "e-mail de president" is uitgeschakeld. Ik hoop dat je dit net zo interessant vond als ik.
Gary
Had een paar spannende gesprekken met FAC's. Ik was tenminste enthousiast, er zijn misschien een of meer krachttermen geweest op dat moment.

#22 ·
Het klinkt alsof je vader een engel over zich had waken. Hij heeft VEEL missies gevlogen en is teruggekomen, wat een enorme zegen is. Te veel piloten zijn omgekomen of in het Hanoi Hilton beland tijdens slechts één missie. Het is een geweldig leven dat hij heeft geleid en dat een bijzondere vorm van trots verdient.

#23 ·
Dus ik heb deze Ruger 3-schroef 357 Blackhawk, s/n 54731, waarmee ik ben opgegroeid. Hij heeft de terugroepactie gehad in de vroege jaren 70, IIRC. De familietraditie was dat toen mijn vader terugkeerde van zijn eerste tour in Vietnam als FAC, hij mijn grootvader vertelde dat ze hem hadden gestuurd met niets anders dan rookraketten in een L-19 - zelfs niet de afgebeelde karabijn. Hij was een gevechtspiloot die werd gerekruteerd als FAC. De familietraditie ging verder dat mijn grootvader hem prompt de Blackhawk kocht, en dat mijn vader hem terug smokkelde naar Vietnam in zijn vlieghelm onder zijn vlieghandschoenen. Er zitten deuken in de houten handvatten die, volgens mijn vader, zijn veroorzaakt door het in- en uitstappen van de L-19 en later de F-4's voor tours 3 en 4. Ik had een foto (die ik kwijt ben) van hem naast een L-19 met een M-16. Op de achterkant stond "iets nieuws in vlieguitrusting". Mijn vader is nu 90 en is verhuisd naar een zelfstandig appartement voor senioren. Ik geloofde het verhaal, maar heb bewijs gevonden. Ik vond de onderstaande foto in een van zijn albums. Ik vroeg hem waar dit was genomen en hij zei de A Shau-vallei. Ik zou willen dat Ruger dit hoort, maar hun functie "e-mail de president" is uitgeschakeld. Ik hoop dat je dit net zo interessant vond als ik.
Gary
GARY: Je hebt een echte familieschat in handen in die Old Ruger Blackhawk. Die was van en werd gedragen door je vader terwijl hij een FAC-piloot en Fast Mover-piloot was in de jaren 1970 in Vietnam. Je zou ook je vader moeten koesteren, want hij is heel bijzonder. Hij heeft zijn land goed en met eer gediend. Koester hem en de dingen die hij voor ons land heeft gedaan. Als je je vader de volgende keer ziet, geef hem dan een knuffel in zijn nek voor mij. En zeg hem voor mij dat ik heel trots op hem ben voor de vele gevaarlijke en dodelijke missies die hij heeft gevlogen en voor zijn persoonlijke moed en dienst aan ons land. Zeg je vader ook voor mij dat ik blij ben dat hij veilig thuis is gekomen. En dat ik hoop dat hij een goed leven heeft gehad. Want dat heeft hij zeker verdiend. Zeg dat voor mij tegen je vader.
ken

#25 ·
Ik hou vooral van de kleine breuk in het rechtergreep paneel die de versleten staat van dienst aan uw vader en ons land authenticeert. Wat een erfstuk!!!

#28 ·
Ik heb een paar maanden geleden een S&W 66-3 2,5" gekocht.
Ik vroeg de man of hij de doos had en hij zei: "Nee, maar ik doe er een oude doos van een Model 10 bij die ik op een rommelmarkt heb gekocht".
In de doos zat de originele bon voor de Model 10 uit 1963, prijs $51,80, verkocht aan een kapitein in het Amerikaanse leger, Advisory Team 7, APO San Francisco. De winkel was Polak, Winters & Company, San Francisco.

Ook in de doos zat de aanvraag voor een wapenvergunning bij de Amerikaanse ambassade in Saigon, Vietnam.
Er zaten ook een paar schoonmaakstokken bij het pistool.

#29 ·
Ik bezit twee Rugers met 3 schroeven, een Super Blackhawk 357 en een Super Single Six. Toen ik orders kreeg voor Vietnam in F-4's, overwoog ik om een 9 mm en verschillende clips mee te nemen. Een onhandige revolver in een F-4 was ondenkbaar en in mijn ogen zeer onpraktisch. Ik kan echter wel de psychologische waarde zien. Ik ben er zeker van dat de ivoor-gehandelde 45's van generaal Patton geen praktisch doel hadden. Hoe dan ook, ik besloot geen 9 mee te nemen, aangezien de kans om deze tegen de NVA of Cong te gebruiken hen waarschijnlijk echt boos zou maken! Onze squadron had een verzameling versleten 38 revolvers. De mijne was erg versleten, maar leek voldoende om elke slang uit te schakelen die ik waarschijnlijk zou tegenkomen, als ik het ongeluk zou hebben om mezelf in de jungle te bevinden. Ik bestudeerde veel inlichtingenrapporten van overlevende bemanningsleden die van midden jaren 60 tot midden jaren 70 waren neergeschoten. Ik geloof niet dat er één geval was van een neergeschoten bemanningslid dat probeerde zijn pistool tegen de vijand te gebruiken.

#31 ·
Ik bezit twee Rugers met 3 schroeven, een Super Blackhawk 357 en een Super Single Six. Toen ik orders kreeg voor Vietnam in F-4's, overwoog ik om een 9 mm en verschillende clips mee te nemen. Een onhandige revolver in een F-4 was ondenkbaar en in mijn ogen zeer onpraktisch. Ik kan echter wel de psychologische waarde zien. Ik ben er zeker van dat de ivoor-gehandelde 45's van generaal Patton geen praktisch doel hadden. Hoe dan ook, ik besloot geen 9 te nemen, aangezien de kans om hem tegen de NVA of Cong te gebruiken hen waarschijnlijk echt boos zou maken! Onze squadron had een verzameling versleten 38 revolvers. De mijne was erg versleten, maar leek voldoende om elke slang te doden die ik waarschijnlijk zou tegenkomen, als ik het ongeluk zou hebben om mezelf in de jungle te bevinden. Ik bestudeerde veel Intel-debriefings van overlevende bemanningsleden die van midden jaren 60 tot midden jaren 70 waren neergeschoten. Ik geloof niet dat er één geval was van een neergeschoten bemanningslid dat probeerde zijn pistool tegen de vijand te gebruiken.
Er is een bevestigd verhaal van een Amerikaanse piloot die in zijn parachute een Japanse piloot doodde met zijn 1911. Er is dus altijd een kans dat je hem nodig hebt.