Ruger Forum banner
21 - 40 of 40 Posts
Het klinkt alsof je vader een engel over zich had waken. Hij heeft VEEL missies gevlogen en is teruggekomen, wat een enorme zegen is. Te veel piloten zijn omgekomen of in het Hanoi Hilton beland tijdens slechts één missie. Het is een geweldig leven dat hij heeft geleid en dat een bijzondere vorm van trots verdient.

Dus ik heb deze Ruger 3-schroef 357 Blackhawk, s/n 54731, waarmee ik ben opgegroeid. Hij heeft de terugroepactie gehad in de vroege jaren 70, IIRC. De familietraditie was dat toen mijn vader terugkeerde van zijn eerste tour in Vietnam als FAC, hij mijn grootvader vertelde dat ze hem hadden gestuurd met niets anders dan rookraketten in een L-19 - zelfs niet de afgebeelde karabijn. Hij was een gevechtspiloot die werd gerekruteerd als FAC. De familietraditie ging verder dat mijn grootvader hem prompt de Blackhawk kocht, en dat mijn vader hem terug smokkelde naar Vietnam in zijn vlieghelm onder zijn vlieghandschoenen. Er zitten deuken in de houten handvatten die, volgens mijn vader, zijn veroorzaakt door het in- en uitstappen van de L-19 en later de F-4's voor tours 3 en 4. Ik had een foto (die ik kwijt ben) van hem naast een L-19 met een M-16. Op de achterkant stond "iets nieuws in vlieguitrusting". Mijn vader is nu 90 en is verhuisd naar een zelfstandig appartement voor senioren. Ik geloofde het verhaal, maar heb bewijs gevonden. Ik vond de onderstaande foto in een van zijn albums. Ik vroeg hem waar dit was genomen en hij zei de A Shau-vallei. Ik zou willen dat Ruger dit hoort, maar hun functie "e-mail de president" is uitgeschakeld. Ik hoop dat je dit net zo interessant vond als ik.
Gary
GARY: Je hebt een echte familieschat in handen in die Old Ruger Blackhawk. Die was van en werd gedragen door je vader terwijl hij een FAC-piloot en Fast Mover-piloot was in de jaren 1970 in Vietnam. Je zou ook je vader moeten koesteren, want hij is heel bijzonder. Hij heeft zijn land goed en met eer gediend. Koester hem en de dingen die hij voor ons land heeft gedaan. Als je je vader de volgende keer ziet, geef hem dan een knuffel in zijn nek voor mij. En zeg hem voor mij dat ik heel trots op hem ben voor de vele gevaarlijke en dodelijke missies die hij heeft gevlogen en voor zijn persoonlijke moed en dienst aan ons land. Zeg je vader ook voor mij dat ik blij ben dat hij veilig thuis is gekomen. En dat ik hoop dat hij een goed leven heeft gehad. Want dat heeft hij zeker verdiend. Zeg dat voor mij tegen je vader.
ken

Ik hou vooral van de kleine breuk in het rechtergreep paneel die de versleten staat van dienst aan uw vader en ons land authenticeert. Wat een erfstuk!!!

De meeste schutters waarderen het om een werkend wapen te zien. Vooral in dit geval geldt dat. Slijtage is bewijs van echt gedaan werk. Het feit dat het in zo'n goede staat is, is een bewijs dat je vader een echte soldaat was. In zo'n ruwe, natte omgeving heeft hij geweldig voor zijn wapen gezorgd.

Nogmaals bedankt voor het delen.

Ik heb een paar maanden geleden een S&W 66-3 2,5" gekocht.
Ik vroeg de man of hij de doos had en hij zei: "Nee, maar ik doe er een oude doos van een Model 10 bij die ik op een rommelmarkt heb gekocht".
In de doos zat de originele bon voor de Model 10 uit 1963, prijs $51,80, verkocht aan een kapitein in het Amerikaanse leger, Advisory Team 7, APO San Francisco. De winkel was Polak, Winters & Company, San Francisco.

Ook in de doos zat de aanvraag voor een wapenvergunning bij de Amerikaanse ambassade in Saigon, Vietnam.
Er zaten ook een paar schoonmaakstokken bij het pistool.

Ik bezit twee Rugers met 3 schroeven, een Super Blackhawk 357 en een Super Single Six. Toen ik orders kreeg voor Vietnam in F-4's, overwoog ik om een 9 mm en verschillende clips mee te nemen. Een onhandige revolver in een F-4 was ondenkbaar en in mijn ogen zeer onpraktisch. Ik kan echter wel de psychologische waarde zien. Ik ben er zeker van dat de ivoor-gehandelde 45's van generaal Patton geen praktisch doel hadden. Hoe dan ook, ik besloot geen 9 mee te nemen, aangezien de kans om deze tegen de NVA of Cong te gebruiken hen waarschijnlijk echt boos zou maken! Onze squadron had een verzameling versleten 38 revolvers. De mijne was erg versleten, maar leek voldoende om elke slang uit te schakelen die ik waarschijnlijk zou tegenkomen, als ik het ongeluk zou hebben om mezelf in de jungle te bevinden. Ik bestudeerde veel inlichtingenrapporten van overlevende bemanningsleden die van midden jaren 60 tot midden jaren 70 waren neergeschoten. Ik geloof niet dat er één geval was van een neergeschoten bemanningslid dat probeerde zijn pistool tegen de vijand te gebruiken.

Ik bezit twee Rugers met 3 schroeven, een Super Blackhawk 357 en een Super Single Six. Toen ik orders kreeg voor Vietnam in F-4's, overwoog ik om een 9 mm en verschillende clips mee te nemen. Een onhandige revolver in een F-4 was ondenkbaar en in mijn ogen zeer onpraktisch. Ik kan echter wel de psychologische waarde zien. Ik ben er zeker van dat de ivoor-gehandelde 45's van generaal Patton geen praktisch doel hadden. Hoe dan ook, ik besloot geen 9 te nemen, aangezien de kans om hem tegen de NVA of Cong te gebruiken hen waarschijnlijk echt boos zou maken! Onze squadron had een verzameling versleten 38 revolvers. De mijne was erg versleten, maar leek voldoende om elke slang te doden die ik waarschijnlijk zou tegenkomen, als ik het ongeluk zou hebben om mezelf in de jungle te bevinden. Ik bestudeerde veel Intel-debriefings van overlevende bemanningsleden die van midden jaren 60 tot midden jaren 70 waren neergeschoten. Ik geloof niet dat er één geval was van een neergeschoten bemanningslid dat probeerde zijn pistool tegen de vijand te gebruiken.
Er is een bevestigd verhaal van een Amerikaanse piloot die in zijn parachute een Japanse piloot doodde met zijn 1911. Er is dus altijd een kans dat je hem nodig hebt.

• Like
Reactions: Rustyaa55
Dus ik heb deze Ruger 3-schroef 357 Blackhawk, s/n 54731, waarmee ik ben opgegroeid. Hij heeft de terugroepactie gehad ergens in de vroege jaren 70 IIRC. De familietraditie was dat toen mijn vader terugkeerde van zijn eerste tour in Vietnam als FAC, hij mijn grootvader vertelde dat ze hem met niets anders dan rookraketten in een L-19 hadden gestuurd - zelfs niet de afgebeelde karabijn. Hij was een gevechtspiloot die werd gerekruteerd als FAC. De familietraditie ging verder dat mijn grootvader hem prompt de Blackhawk kocht en dat mijn vader hem terug naar Vietnam smokkelde in zijn vlieghelm onder zijn vlieghandschoenen. Er zitten deuken in de houten handvatten die volgens mijn vader zijn veroorzaakt door het in- en uitstappen van de L-19 en later F-4's voor tours 3 en 4. Ik had een foto (die ik kwijt ben) van hem naast een L-19 met een M-16. Op de achterkant stond "something new in flight gear". Mijn vader is nu 90 en is verhuisd naar een zelfstandig appartement voor senioren. Ik geloofde het verhaal, maar heb bewijs gevonden. Ik vond de onderstaande foto in een van zijn albums. Ik vroeg hem waar dit was genomen en hij zei de A Shau-vallei. Ik zou willen dat Ruger dit hoort, maar hun functie "e-mail de president" is uitgeschakeld. Ik hoop dat je dit net zo interessant vond als ik.
Gary
Geweldig verhaal, bedankt voor het delen. Ik heb er echt van genoten. Ik vloog UH-1's voor C co 229th 1st Cav in 3 Corp's in 71 & 72. Zeg je vader hallo van mij en geef hem een dikke knuffel om zijn nek. En breng zoveel mogelijk tijd met hem door. En ontfutsel hem elk laatste verhaal dat hij zich kan herinneren. Dat hij je wil vertellen. Zeg je vader van mij. Ik ben zo blij dat hij thuis is gekomen en ik hoop dat hij een goed leven heeft gehad. Ik ben 80 jaar oud geworden op 20-10-23. En de tijd begint voor ons beiden kort te worden. Het vliegen dat ik in Vietnam deed en de mensen met wie ik vloog, waren enkele van de hoogtepunten van mijn leven. Ik wed dat je vader er net zo over denkt. Elke jonge man heeft een oorlog nodig waarover hij verhalen kan vertellen als hij ((( OUD ))) wordt.
ken

Wat een geweldig verhaal - en je hebt nog steeds het pistool EN je oude man!! Mijn neef diende in 1970 in Vietnam bij de mariniers. Het is 6-7 jaar geleden dat hij overleed. Volgens het verhaal schreef hij een brief aan zijn moeder waarin hij haar vroeg om zijn revolver naar hem op te sturen, omdat hij die nodig had. Dus pakte ze hem in, bedekte hem met aluminiumfolie, stopte hem in de doos en stuurde hem naar hem op. Ik herinner me dat ze me erover vertelde, maar ik was te jong om er meer indringende vragen over te stellen, zoals wat voor soort pistool het was. Hoe dan ook, hier is een foto van hem, genomen in Vietnam met dat pistool. Ik veronderstel dat die holster lokaal gemaakt zou kunnen zijn. Hij raakte later gewond, belandde op een hospitaalschip en raakte gescheiden van zijn uitrusting en het pistool, dat nooit meer werd gezien.

Ik wil alleen details toevoegen die ik helaas niet kan onderbouwen, aangezien ze als verhaal zijn doorgegeven.
Uit het geheugen.

Een paar jaar geleden een lifter opgepikt, ik stopte omdat het landelijk gebied was en het begon te sneeuwen. Zijn leeftijd was passend voor een Vietnam-veteraan.

Hij deelde verhalen met me terwijl ik de volgende uur of zo reed. Op geen enkel moment leek het alsof hij me probeerde te overladen met te veel B.S.

TL;DR Ik geloof dat hij zei dat hij in search and rescue zat. Droeg een Ruger single action als zijwapen omdat het was waarmee hij was opgegroeid en instinctief zijn doel kon raken. Hij noemde dat hij last had van een officier, inclusief dat het op een gegeven moment door een officier werd gestolen.

Hij beweerde dat zijn succes ermee de Ruger een soort statussymbool in zijn eenheid maakte. Hij suggereerde dat hij nogal een reputatie had voor het dragen ervan.

Hij vermeldde dat hem was verteld dat het kenmerkende geluid en de rook van Ruger hem gemakkelijker maakten om te lokaliseren in de jungle.

Ik heb nog nooit iets online gezien dat suggereert dat iets wat hij zei waar was, maar als iemand de waarheid zou verdraaien, hadden ze veel meer kunnen verfraaien dan hij deed.

Ik denk dat hij zei dat het een Super Blackhawk was, maar niet zeker genoeg om met zekerheid te zeggen.

Hoewel deze thread meer dan 2 jaar oud is, is dat minder tijd dan velen in de jungles van Vietnam doorbrachten. Interessante gedachte over hoe we zelden SKS's of AK's tegenkomen waarvan wordt beweerd dat ze een "bring backs trophy" zijn. Ik vraag me af of "Bring backs" niet langer waren toegestaan zoals in WO2 en de Koreaanse oorlog, of dat AK's en SKS's als rommel werden beschouwd die de moeite waard was om mee terug te nemen.

Dus ik heb deze Ruger 3-schroef 357 Blackhawk, s/n 54731, waar ik mee opgroeide. Hij heeft de terugroepactie gehad ergens in de vroege jaren 70, IIRC. De familiegeschiedenis was dat toen mijn vader terugkeerde van zijn 1e tour in Vietnam als FAC, hij mijn grootvader vertelde dat ze hem hadden gestuurd met niets anders dan rookraketten in een L-19 - zelfs niet de afgebeelde karabijn. Hij was een gevechtspiloot die werd gerekruteerd als FAC. De familiegeschiedenis ging verder dat mijn grootvader hem prompt de Blackhawk kocht, en dat mijn vader hem terug smokkelde naar Vietnam in zijn vlieghelm onder zijn vlieghandschoenen. Er zitten deuken in de houten handvatten die, volgens mijn vader, zijn veroorzaakt door het in- en uitstappen van de L-19 en later F-4's voor tours 3 en 4. Ik had een foto (die ik kwijt ben) van hem naast een L-19 met een M-16. Op de achterkant stond "something new in flight gear." Mijn vader is nu 90 en is verhuisd naar een onafhankelijk appartement voor senioren. Ik geloofde het verhaal, maar heb bewijs gevonden. Ik vond de onderstaande foto in een van zijn albums. Ik vroeg hem waar dit was genomen en hij zei de A Shau Valley. Ik zou willen dat Ruger dit hoort, maar hun "e-mail de president"-functie is uitgeschakeld. Ik hoop dat je dit net zo interessant vond als ik.
Gary
Dit is een ongelooflijk stuk geschiedenis - niet alleen als een Ruger, maar als een persoonlijk artefact van de dienst van je vader. De 3-schroef Blackhawks waren robuuste werkpaarden en de A Shau Valley was een van de zwaarste AO's in Vietnam. Heeft u overwogen contact op te nemen met het NRA Museum of het National Firearms Museum? Ze kunnen helpen het te documenteren.

21 - 40 of 40 Posts