Ruger Forum banner
21 - 40 of 80 Posts
Dat doet me afvragen. Vanaf de eerste dag dat ze de machines opstartten tot mijn 108e van de lijn kwam, hoeveel dagen denk je dat er zijn verstreken?? Hoeveel konden ze er per dag doen??
Laten we de "abonnement"-mensen daar niet vergeten die elk wapen met hetzelfde nummer zouden krijgen. In die tijd ging het tot 200. Wapenboeken, schrijvers, mensen uit de wapenindustrie, generaals van het leger, vrienden, enz. Die wapens werden vaak afgemaakt en opgeborgen, of op een later tijdstip gerold. Een brief waarin staat op welke dag het "verzonden" is, zal je veel vertellen. Maar je zult het misschien nooit weten. Stel dat het op de eerste dag is gerold. Maar veel later verzonden? Of later gerold en meteen verzonden? Nogmaals. We zullen het nooit weten. Bovendien was de productiedoelstelling 200-250 wapens per model per dag. Scott

Iemand die een origineel 44 karabijn vizier heeft of weet waar ik er een kan vinden?
ik kan je daar misschien mee helpen. Ik ben nog een paar dagen in AZ. Ik ben terug in AK en kijk in mijn doos. Ik weet het niet zeker, maar misschien wel. Ik zou het leuker vinden als je het geweer aan mij verkoopt! Ik ben een man van lage nummers...lol. Ik neem halverwege de week weer contact met je op. Scott

Discussion starter · #27 · (Edited)
ik kan je daar misschien mee helpen. Ik ben nog een paar dagen in AZ. Ik ben terug in AK en kijk in mijn doos. Ik weet het niet zeker, maar misschien. Ik zou het fijner vinden als je het geweer aan mij verkoopt! Ik ben een man van lage aantallen...lol. Ik neem halverwege de week weer contact met je op. Scott
Bedankt. Er zit nu een Lyman vizier op. Goed vizier. Ik wil gewoon originele vizieren bij de hand hebben indien nodig. Het achtervizier dat er nu op zit, is weer behoorlijk, maar niet origineel.
Ziet dit eruit als het juiste voorvizier voor dit vroege wapen?
152471

Je krijgt de hoofdprijs als het een laag serienummer is en ze moeilijk te vinden zijn, maar als je het reviseert, verlies je de hoofdprijs als je het met rust laat.

• Like
Reactions: frog4aday
Discussion starter · #34 ·
Ze zijn beide verkeerde vizieren, Ruger plaatste het glow pin vizier aan de voorkant. Ze noemden het het "Sourdough front sight", er is er een hierboven afgebeeld. Het achtervizier is het vroege sleufvizier dat verstelbaar was. Ik zal over een paar dagen een paar foto's plaatsen van de juiste, want ik heb veel van deze geweren. Scott

Discussion starter · #36 ·
Oké. Nu we hebben vastgesteld dat ik correcte vizieren nodig heb en dat het opnieuw aanbrengen van de blauwkleuring elke waarde die het lage nummer kan hebben, zou vernietigen, hoe zit het dan met de versleten afwerking op de kolf?? Loop ik hetzelfde risico om de waarde te verminderen als ik de rest van de vernis verwijder en hem met de hand inwrijf met lijnzaadolie? Ik zou hem niet schuren. Gewoon de vernis verwijderen met terpentine en dan inwrijven met lijnzaadolie of misschien met een beetje olie. Natuurlijk zou ik spaarzaam echte olie kunnen gebruiken en hem een vergelijkbare glans geven als hij momenteel heeft.

Okay. Now that we’ve established I need correct sights and that refinishing the blueing would ruin any value the low number may have, what about the worn finish on the stock?? Do I run the same risk of diminishing the value if I strip what’s left of the varnish and hand rum it with linseed oil? I would not sand it. Just clean off the varnish with mineral spirits and then rub with linseed or maybe tinge oil. Of course I could use true oil sparingly and give it a similar gloss that it current has.
View attachment 152481 View attachment 152482 View attachment 152483
Je geweer verdient een nieuwe kolf. Ze werden nooit geleverd met riemknopen. Bovendien heeft de jouwe drie gaten...yekes...opnieuw loop. Vervang het. 108 oproepen om te worden opgeslagen! Bonus, opnieuw geladen zou je zichtproblemen hebben opgelost. Het opnieuw afwerken van die kolf met 3 gaten is gewoon het oppoetsen van een hoop stront. Scott

Ik heb een 1976, .44 Carbine... Geweldig schietend geweer... Genoeg knal binnen ongeveer 150 meter voor de lokale witstaarthertpopulatie! Dat nummer 108 is een geweldige vondst en een geweldig uitziend geweer... Op zoek naar het 25th Anniversary model in 1985 (laatste jaar dat ze ze maakten geloof ik) om te passen bij mijn Centennial model... Ik vind het nog steeds gek dat Ithaca ze zover kreeg om de naam DeerStalker te veranderen omdat ze een shotgun hadden die DeerSlayer heette... Echt waar? Bill Ruger was een heer...

Discussion starter · #39 ·
Erg blij met de eerste schiet- en belastingstest van vandaag van #108!! Met behulp van mijn gepoedercoate, gasgecontroleerde kogels (Lee C430-310-GC) met een gewicht van ongeveer 308 grains, schoot ik drie rondes met elk 16,6 grains en 18,2 grains H110
H110 - 16,6 gr gemiddelde V = 1256 FPS Sd - 11,1
H110 - 18,2 gr gemiddelde V = 1373 FPS Sd - 10,2
GEEN ZICHTBARE LEIDING VOOR ELK!!
Beide ladingen fietsten, werden uitgeworpen en vergrendelden leeg. Ze gaven een goede dreun.
En een bonus was dat de teruggewonnen kogels mooi waren uitgebloeid. Zou goed moeten werken op herten!!
152583
152584

FYI : Ruger .44 Carbine Serienummer Geschiedenis
De bovenstaande tabel toont het geschatte eerste serienummer dat voor het aangegeven jaar is verzonden. Dit nummer moet alleen als referentiepunt worden gebruikt. Het is niet per se het allereerste serienummer dat is verzonden, maar het kan worden gebruikt om het geschatte jaar te bepalen waarin uw Ruger-vuurwapen is verzonden.
Ruger produceert vuurwapens niet noodzakelijkerwijs in serienummer volgorde. Er zijn gevallen waarin blokken serienummers buiten de volgorde zijn vervaardigd, soms jaren later. Binnen een modelfamilie kan ook hetzelfde serienummerprefix worden gebruikt om een verscheidenheid aan verschillende modellen te produceren, allemaal in hetzelfde blok serienummers. En in sommige gevallen kunnen vuurwapens enige tijd worden opgeslagen voordat ze worden verzonden.
Voor details over uw specifieke serienummer kunt u contact opnemen met onze servicedienst: 336-949-5200
Voor serienummers die vóór onze elektronische gegevens zijn vervaardigd, of voor een officiële brief die de details van uw vuurwapen bevestigt, kunt u het Aanvraagformulier voor een echtheidsbrief downloaden en per post versturen.
Bedankt voor die link. Ik heb er een, mijn eerste aankoop, één keer geschoten, één ronde. Ik heb het altijd gewaardeerd, maar slechts één keer gebruikt. Nu kan ik de fabricagedatum zien. Nogmaals bedankt.

21 - 40 of 80 Posts