Ruger Forum banner
41 - 60 of 74 Posts
Ik ben het er helemaal mee eens!! Het is een 'zakpistool' en echt goed binnen een bereik van 10 meter. Ik heb het probleem met het vastknijpen van de trekker opgelost door de M Carbo trekker te kopen en te installeren. (Het is een beetje lastig). Ook de ss geleiderstang en de demontagepen gekocht/geïnstalleerd. Een 'Alabama' zakholster gekocht en het kleine kreng is altijd bij me. 12+1 in het pistool met een 12rd reservemagazijn in mijn zwakke zijzak. Perfect zakpistool!! 🤗 (Ik oefen ook in huis met een lasercartridge voor de nauwkeurigheid.)
komt bekend voor, hou van de veranderingen die de mcarbo aan het pistool aanbrengt, alleen het verschil is dat ik een 10-schots staat ben en nu een Vedder-zak met verstelbare retentie

Interessante draad. Als het je stoort om een paar centimeter te laag op papier te schieten, zou ik voorstellen om een paar centimeter hoger te mikken. In ieder geval zal de slechterik het verschil niet merken. Het is een klein zakpistool. Pas je verwachtingen daarop aan.

Halfblinde oude man. Gefreesde vizieren op LCP zo klein dat je ze nauwelijks kunt zien. Dit overtreft mijn verwachtingen uit de losse hand op 7 yds.

Interessante draad. Als het je stoort om een paar centimeter laag op papier te schieten, zou ik voorstellen om een paar centimeter hoger te mikken. In ieder geval zal de slechterik het verschil niet weten. Het is een klein zakpistool. Pas de verwachtingen dienovereenkomstig aan.

Halfblinde oude man. Gefreesde vizieren op LCP zo klein dat je ze nauwelijks kunt zien. Dit overtreft mijn verwachtingen uit de vrije hand op 7 yds.

View attachment 235327
Is dat een Max? Ziet eruit als de vorige versie van de LCP. Hoe dan ook, je hebt gelijk dat het een zakpistool is en de vizieren waarschijnlijk niet zouden worden gebruikt in een snel veranderende defensieve close-up situatie, waarvoor dit vuurwapen bedoeld was.

Hoewel mijn EDC mijn LCP Max is, heb ik deze NIB "Gen 2" LCP uit 2016 in de kluis bewaard, voor het geval de wens om kleiner te gaan me overvalt.
(Ik heb mijn 1e generatie LCP van 2008 tot begin vorig jaar gedragen)

View attachment 235335
Gen2 is een blijvertje. Heb de mijne bijna tien jaar gedragen. Heeft drie iPhones overleefd. Ha!

Image

De mijne heeft een ander probleem. Toen ik hem voor het eerst kreeg, nam ik hem mee naar de schietbaan en na een paar rondes ging hij na een schot niet meer in de batterij, niet veel en je kon hem slaan en hij zou erin gaan. Teruggestuurd naar Ruger en ze hebben de loop en de extractorveer vervangen. Kwam terug en minder dan 20 rondes erdoorheen, begon hetzelfde te doen en stopte toen helemaal. Trek de trekker over en het zou klikken maar geen knal. Teruggestuurd en na een paar weken teruggekomen. Geen uitleg maar het werkte. Een paar keer meegenomen naar de schietbaan en geen probleem. Vorige week dinsdag meegenomen naar de schietbaan en na ongeveer 50 rondes begon hij weer niet helemaal in de batterij te gaan. Ik heb contact opgenomen met Ruger en wacht op een reactie.
Ik heb de terugslagveer vervangen door een van Mcarbo en sindsdien is hij niet meer uitgevallen. Bekijk het eens.

Wauw! Heb net mijn nieuwe 75th Anniversary Ruger LCP Max met de roestvrijstalen slede gekregen. Bij de eerste functie merkte ik dat het magazijn er niet uitvalt zonder veel manipulatie en herpositionering. Meerdere keren geprobeerd - hetzelfde. Toen probeerde ik hem droog af te vuren. Mijn normale positie van de wijsvinger, waarbij ik het vlees van de vinger plaats waar het net onder de gewrichtslijn breekt, resulteerde erin dat de trekker niet werd overgehaald - het veiligheidsgedeelte van de trekker ging blijkbaar niet voldoende in, wat de trekkerwerking verhinderde - pas nadat ik mijn wijsvinger verder terugtrok tot bijna de punt, kon ik de trekker volledig overhalen. Ik deed dit meerdere keren met hetzelfde resultaat. Als 34 jaar politieagent en 16 jaar wapeninstructeur kan ik je vertellen dat dit een vreselijke situatie is, want in een stressvolle gevechtssituatie is het niet redelijk om te verwachten dat die fijne motoriek gaat zoeken naar de perfecte plek op de trekker om hem volledig over te halen. Ik belde onmiddellijk Ruger en ze sturen me prompt de papieren die ik nodig heb om hem terug te sturen, maar het is overbodig te zeggen dat ik enorm teleurgesteld ben. Ik ben gewoon benieuwd of iemand anders deze problemen heeft gehad met een gloednieuwe, ongebruikte Max.

Vandaag de mijne afgevuurd. 50 rondes na schoonmaken en smeren. De eerste paar waren laag met een 6-uur-houding. Bedekte het doelwit en kwam consequent in de 9-ring. Heb gewoon meer tijd nodig met de trekker en grip om vaardigheid te bereiken, want het is een goede schutter voor een zakpistool. Goed genoeg voor een persoonlijk beschermingswapen. Draag meestal een sig p365 en wilde een pistool voor het dragen in de zak in een korte broek.

Ik betwijfelde de nauwkeurigheid van mijn Max en kreeg dit te horen van Ruger:

Voor nauwkeurigheid raden we 7 yards aan voor groepen van 2 inch. Wanneer een vuurwapen binnenkomt voor nauwkeurigheid, schieten onze technici alleen op 7 yards. De LCP Max is ontworpen voor Combat of Dead On Hold.

Dank u voor uw interesse in Ruger.
Ruger Klantenservice

Ik oefen ook op 7-10 yards en houd mijn schoten op het papier.

Hoe graag ik ook nee wil zeggen tegen dit pistool, de kleinere afmetingen spreken me aan. Ik geniet wel van mijn G42, maar er zijn momenten dat het niet de beste is met kaki broeken die ik op mijn werk draag of wanneer ik direct na het werk een biertje pak.

Nou, ik heb afgelopen vrijdag mijn nieuwe Ruger LCP Max pistool opgehaald en zaterdag meegenomen naar de schietbaan. Wat een teleurstelling. Dit pistool schiet consequent 5-7 cm laag op 7 meter.

Dus de eerste 100 schoten waren allemaal laag. Voor de laatste 50 schoten hield ik de vizieren zo dat het korrel ongeveer 3/16 boven de keep lijn stond, en het pistool zou dan vrij consistent schieten waar het op wees.

Toen, om het af te maken, eindigde ik met een bloedblaar door de trekkerbeet.

Na de schietbaan trip, deed ik wat onderzoek op het internet, en blijkbaar zijn deze twee problemen zeer veel voorkomende klachten met de LCP Max. Koper wees gewaarschuwd.

En voordat iemand begint te zeggen gebruikersfout, ik had ook mijn originele LCP bij me op de schietbaan, die kleiner is en een veel uitdagendere trekker heeft, en ik had geen problemen met het raken van het doel toen ik mijn deel deed.

Ik belde de klantenservice van Ruger, en ze wuifden me in principe weg en zeiden dat 99% van de pistolen die voor dit probleem werden opgestuurd, werden teruggestuurd met "probleem niet gedupliceerd". Klinkt alsof ze hier veel telefoontjes over krijgen.

Ik heb al heel wat Rugers gehad: Orginal LCP, SR9c, 9mm LCR, LC9. Elk was een kwaliteitspistool zonder echte problemen uit de doos. Niet deze. Mijn ervaring met mijn LCP Max is niet goed geweest, en ik zal mijn verliezen beperken en hem inruilen voor iets anders.

Als je overweegt een LCP Max te kopen, raad ik je ten zeerste aan om flink te zoeken op alle forums naar alle klachten over dit pistool, en dan te beslissen of je echt een gokje wilt wagen. Schaamte over mij dat ik geen onderzoek heb gedaan, maar ik heb tot nu toe nog nooit problemen gehad met vuurwapens van Ruger.
O man, ik heb er net zelf een gekocht, ze zijn vrij nieuw, maar ik hoop dat iemand al aan mods heeft gewerkt om de problemen te verhelpen. Man, normaal ga ik naar de schietbaan om te genieten en een beetje stress te verlichten, maar het leek erop dat je een stressvolle situatie had.

Ik had hetzelfde probleem met de LCP MAX 380 pistool, dat de eerste patroon niet werd geladen met de slede terug op een vol 10-schots magazijn. Ik belde de klantenservice van Ruger en ze stuurden me binnen een paar dagen een compleet nieuwe sledeenheid. Ik heb sindsdien geen problemen meer gehad met het laden van de eerste patroon. Ik denk dat Ruger een goed product maakt; dit specifieke model had wat extra engineering nodig voordat het werd uitgebracht. Ik zou nog steeds graag een duimveiligheid zien voor extra betrouwbaarheid.

Ik had hetzelfde probleem met het LCP MAX 380 pistool dat de eerste kogel niet laadde met de slede terug op een vol 10-schots magazijn. Ik belde de klantenservice van Ruger en ze stuurden me binnen een paar dagen een compleet nieuwe sledeenheid. Ik heb sindsdien geen problemen meer gehad met het laden van de eerste kogel. Ik denk dat Ruger een goed product maakt; dit specifieke model had wat extra engineering nodig voordat het werd uitgebracht. Ik zou nog steeds graag een duimveiligheid zien voor extra betrouwbaarheid.
Mijn originele LCP Max had problemen. Ruger ruilde hem voor mij in voor een LC380 waar ik van geniet. Toen ze de 75th Anniversary-editie introduceerden, waagde ik nog een kans en deze is zo verbeterd. Ik ben het met je eens over de noodzaak van een veiligheid.

Ik kocht er een toen ze voor het eerst uitkwamen. Ik schoot er veel slechter mee dan met mijn standaard LCP. Ik verkocht het snel en kocht een andere LCP. Ik heb het gevoel dat ik het nog een keer wil proberen. De capaciteit van 10 patronen per magazijn doet me terugverlangen.

Discussion starter · #60 · (Edited)
Ik kocht er een toen ze voor het eerst uitkwamen. Ik schoot er veel slechter mee dan met mijn standaard LCP. Ik verkocht hem snel en kocht een andere LCP. Ik heb het gevoel dat ik het nog een keer wil proberen. De capaciteit van 10 patronen per magazijn zorgt ervoor dat ik terug wil.
Uiteindelijk heb ik de originele vizieren vervangen door TruGlo nachtvizieren voor en achter, en de nauwkeurigheid is zeker verbeterd. Ik denk dat een deel van het probleem ook de trekker is. De LCP Max heeft naar mijn mening een vreselijke trekker. Ik zou hem vervangen, maar ik houd er niet van om de trekkers van zelfverdedigingspistolen te veranderen, dus ik zal er waarschijnlijk mee moeten leven.

Attachments

41 - 60 of 74 Posts