Nou, ik heb afgelopen vrijdag mijn nieuwe Ruger LCP Max pistool opgehaald en zaterdag meegenomen naar de schietbaan. Wat een teleurstelling. Dit pistool schiet consequent 2-3 inch laag op 7 yards. Dus de eerste 100 patronen waren allemaal laag. Voor de laatste 50 patronen hield ik de vizieren zo dat het korrel ongeveer 3/16 boven de vizierlijn stond, en het pistool raakte dan vrij consistent waar het op wees. Toen kwam er nog bij dat ik een bloedblaar kreeg door de trekkerbeet. Na de schietbaan trip, heb ik wat gezocht op het internet, en blijkbaar zijn deze twee problemen zeer veel voorkomende klachten over de LCP Max. Koper wees gewaarschuwd. En voordat iemand begint te zeggen dat het gebruikersfout is, ik had ook mijn originele LCP bij me op de schietbaan, die kleiner is en een veel uitdagendere trekker heeft, en ik had geen problemen met het raken van het doel toen ik mijn deel deed. Ik belde de klantenservice van Ruger en ze wuifden me in feite weg en zeiden dat 99% van de pistolen die voor dit probleem werden opgestuurd, werden teruggestuurd met "probleem niet gedupliceerd". Klinkt alsof ze hier veel telefoontjes over krijgen. Ik heb heel wat Rugers gehad: Originele LCP, SR9c, 9mm LCR, LC9. Elk was een kwaliteitspistool zonder echte problemen uit de doos. Niet deze. Mijn ervaring met mijn LCP Max is niet goed geweest, en ik zal mijn verliezen beperken en het inruilen voor iets anders. Als je overweegt een LCP Max te kopen, raad ik je ten zeerste aan om grondig te zoeken op alle forums naar alle klachten over dit pistool, en dan te beslissen of je echt een gokje wilt wagen. Schaamte over mij dat ik geen onderzoek heb gedaan, maar ik heb tot nu toe nog nooit problemen gehad met vuurwapens van Ruger.