Ruger Forum banner

Taurus 905 9mm snubby review

12K views 34 replies 10 participants last post by  ROK185  
#1 ·
Image

Ik "had" het niet "nodig", maar we weten hoe dat gaat... voor ongeveer $350 OTD kon ik een andere 9mm revolver niet weerstaan.

Ik weet dat er veel haat is voor Taurus, ik heb er in de loop der jaren veel gehad. Ik heb er een paar gehouden, ze zijn wisselvallig geweest. Ik heb er een paar die vermomd zijn als S&W's, ik heb er een paar gehad die pure rommel waren.

Taurus heeft blijkbaar zijn gedrag verbeterd, dus dit is mijn eerste nieuwe in een paar jaar.

Ik heb altijd wel van de eenvoudige, functionele uitstraling van de Taurus revolvers met vaste vizieren gehouden. Dit is in feite de Taurus 85 in 9mm, en hij is zo simpel en no-nonsense als maar kan. Geen franje, geen bling, geen taps toelopende cilinder of afgeronde randen. Het is alsof deze wapens nooit verder zijn geëvolueerd dan 1990 en ik vind het prima.

Je krijgt mat roestvrij staal, een keepvizier en een geïntegreerde voorste ramp. Een zeer zware maar bruikbare DA-trekker en een hamer met een spoor. Ik heb Pachmayrs die ik uit mijn bodemloze gripbox met losse grepen heb gehaald, geprobeerd op eerdere wapens, om de fabrieksgrepen te vervangen. De fabrieksgrepen waren oké, maar de Pachmayrs zijn veel beter.

Ik heb een veerset en een verlengde slagpin van TK Customs hiervoor gekocht, maar ik ga het niet gebruiken. Ik repareer niet wat niet kapot is.

Image

Ik begon met een testvuur van 7 meter in DA, en ging terug naar 10, en toen naar 15. De DA-trekker is typisch Taurus, maar ik heb veel erger meegemaakt. Probeer niet te "stagen", of te "rollen", of te "finessen". Pak gewoon die trekker vast en trek hem met kracht recht naar achteren en hij zal schieten waar de vizieren kijken, binnen de grenzen van wat het pistool je geeft om mee te werken. Dit is niet de Colt Detective Special van opa, het is in feite een 10 meter buikschietpistool, maar het heeft potentie.

Image

Op 25 meter in DA vielen de wielen er een beetje af. Ik wijkt meestal naar links af, maar ik trok naar rechts af. Staand en knielend, allemaal in DA. De zon waste de roestvrijstalen vizieren een beetje uit, maar het is wat het is, niet anders dan een S&W 60, of 64, SP101 etc. Je moet het laten werken. Als je op iets verder dan 15 schiet, raad ik aan om de hamer te gebruiken om de hamer te spannen, maar de meesten van ons hebben al snubbies afgevuurd en we weten dat ze op langere afstanden in DA veel minder vergevingsgezind zijn. Ik had eerlijk gezegd veel erger verwacht.

Image

Terug naar de 10, probeerde ik wat snelvuur in DA op het torso-gebied. Ik trok er een paar uit, maar, om geen excuses te zoeken, ik had op dit punt al 200 patronen door een S&W 986 en 100 door deze heen gejaagd, dus de vermoeidheid van de trekker vinger begon in te zetten.

Een paar cilinders naar het hoofd in Single Action op 10 om te bevestigen dat hij op de vizieren schoot en het trekken allemaal aan mij lag.

Sommige van de meegeleverde moonclips kunnen licht gebogen zijn geweest, of ik heb ze gebogen tijdens het laden en lossen, want er was, inmiddels, een af en toe "hapering" in de DA-trekker op sommige kamers. Ik stopte met het gebruik van de clips en schoot er 100 patronen Herters doorheen, gewoon losse patronen erin laten vallen en het werkte 100% perfect. Ik zal er een paar TK-clips voor halen.

Image

Hij presteerde goed in vergelijking met mijn 9mm SP101, beide hebben stevige trekkers en schieten met een vergelijkbare nauwkeurigheid.

Ik zou geen problemen hebben om deze Taurus te dragen, maar ik zal het hoogstwaarschijnlijk zelden doen. Als ik een snub draag, ga ik met een van mijn SP's of mijn S&W 60 uit de jaren 80. Ik heb dit gekocht als een range banger om te gebruiken met Freedom Munitions 11 dollar per doos reman 9mm, in feite een impulsaankoop waar ik blij mee ben als iets om mee te nemen naar de range om papier te ventileren.

Image

Ik heb mijn uitrusting voor de 9mm SP101 geüpgraded en de Taurus past in deze Blackhawk duimbreukholster. Een Blackhawk speedloader-tasje bevat 6 geladen moonclips, het maakt een leuke range rig.

Over het algemeen is het pistool mechanisch strak, de timing en carryup zijn perfect, het heeft 200 patronen van vrijwel continu schieten doorstaan zonder te kokhalzen of plakkerig te worden. Dit zou een solide keuze zijn voor iedereen die op zoek is naar een goedkopere snubby die 9mm gebruikt of een "trainer" voor een .38 om voor de helft van de prijs te schieten.

#2 ·
Mooi!!! Ik overwoog zelf een Taurus 605 Defender of de nieuwe Rossi RP63 totdat ik een paar dagen geleden een Ruger Speed Six tegenkwam. Ik ben blij dat ik heb gewacht, maar ik zou op een gegeven moment nog steeds wel een Taurus-revolver willen hebben. Ik herlaad, dus de prijs van 38/357 is niet zo slecht voor mij, maar als je fabrieksmunitie koopt, is 9 mm zeker de juiste keuze. Zou ook een mooie back-up zijn met Federal HST's.

#5 · (Edited)
Leuk!!! Ik overwoog zelf een Taurus 605 Defender of de nieuwe Rossi RP63, totdat ik een paar dagen geleden een Ruger Speed Six tegenkwam. Ik ben blij dat ik heb gewacht, maar ik zou op een gegeven moment nog steeds een Taurus-revolver willen hebben.
Ik herlaad, dus de prijs van 38/357 is niet zo slecht voor mij, maar als je fabrieksmunitie koopt, is 9 mm zeker de juiste keuze. Zou ook een mooie back-up zijn met Federal HST's.
Ik ben altijd geïntrigeerd geweest door 9 mm revolvers, maar het moonclip-ding voelde altijd een beetje vreemd aan. Ik weet dat je ze nog steeds zonder moonclips kunt gebruiken, maar ik weet niet zeker of ik erop zou vertrouwen dat ze in een verdedigingsscenario zouden uitwerpen als dat nodig is. Ik ben verrast dat Taurus en andere bedrijven niet hebben geprobeerd om zoiets te doen als de Charter Arms pitbulls en de moonclips te laten vallen.
De Speed Six was de beste keuze, daar kun je niet de mist mee ingaan

Ik had een .40 Charter, ik had hem waarschijnlijk moeten houden. De patronen 'klikken' als het ware in de kamers, wat netjes is voor het schieten op de baan en je kunt een Glock of ander magazijn gebruiken om ze opnieuw te laden voor het dragen, ik gebruikte gewoon de mag-lip om de patronen in de kamers te duwen

Meestal, als ik losse 9 mm in mijn SP of deze Taurus laad, kan ik het pistool omhoog draaien en de meeste gebruikte hulzen eruit gooien. Eventuele hardnekkige kunnen met nagels worden verwijderd. Niet ideaal voor de verdediging, maar bruikbaar als je alleen een magazijn of losse patronen had.

9 mm +p of +p+ zou meer dan voldoende zijn voor de verdediging, zoals de oude 147 gr +P Gold Dot die al sinds jaar en dag een must is

Het hele concept van het moderne gebruik van moonclips fascineert me. Een noodoplossing voor de Eerste Wereldoorlog om .45 ACP in revolvers te gebruiken, omdat er niet genoeg 1911's in de aanvoerleiding zaten... brengt ons naar nu, 100+ jaar later, nog steeds moonclips gebruiken om pistoolkalibers in revolvers te schieten en ze worden veel gebruikt bij wedstrijdschieten.

Ik hou van moonclipped revolvers, ik heb nu 6 revolvers die automatische kalibers gebruiken, ze beginnen zich te vermenigvuldigen😃

Het is eerlijk gezegd gewoon heel leuk om je jaszak te vullen met geladen clips of een speedloader-zakje en gewoon plezier te hebben met weg te knallen, en verse clips te laten vallen zo snel als het in een auto duwen van een magazijn

De algemene beoordelingen zijn dat de clips die Taurus meelevert rommel zijn, geen probleem, er zijn andere opties

#4 ·
Ik ben dol op mijn Taurus kit gun. Schiet recht. Lijkt goed getimed te zijn. Hij is nu al lange tijd bij me.

View attachment 224189

Ik bezit ook een nieuwe roestvrijstalen G3c waar ik erg van hou.
Ik heb een G3C die geweldig is geweest! Eet alles wat ik hem voer. Taurus heeft de afgelopen jaren echt zijn best gedaan.
De laatste keer dat ik naar de schietbaan ging, zei ik tegen de eigenaar: "Het is een trieste dag als mijn Taurus geweldig draait, maar mijn Ruger me problemen geeft" 🤣.

#15 ·
Dit is goed, echte wereld informatie, de meeste mensen hebben niet zo'n uitgebreide schietervaring als die met een Taurus.

Mensen vragen vaak, wat is de levensduur van een Taurus en ik zeg ze, als je een goede krijgt, verwacht dan dat hij net zo lang meegaat als een S&W, die meestal worden beoordeeld op 30.000 patronen voordat ze een nieuwe ratel en hand nodig hebben. En endshake zal aandacht nodig hebben. Dit aantal komt van PD's die S&W 64's gebruikten en die het aantal patronen op wapens bijhielden.

Taurus gebruikt goed, gesmeed staal in hun revolvers, en de acties zijn nu in feite een vereenvoudigde versie van de nieuwere S&W-actie. De jukbuizen zijn zelfs steviger dan een S&W

Niet zozeer dat Taurus ECHT goedkope huur-cop 38's en snubbies maakte die na 100 patronen kapot gingen, maar dit was de mening van veel wapenmannen in de afgelopen 30+ jaar dat ik een fervent schutter ben geweest. En Taurus heeft zijn faciliteiten vernieuwd om te proberen gelijke tred te houden met de markt waarin het voorheen een slechte reputatie had

Ik kocht ongeveer 10 jaar geleden een gebruikte Taurus 82, die ik nog steeds heb. Toen ik mijn collega's, wapenmakkers, op onze schietbaanuitstapjes liet zien: "oh ja, de Taurus knock-off S&W, het is troep" of iedereen heeft een oom, vriend, enz. die er een had en "het is rommel"

Ik heb 2 Taurus 85's gehad, uit de vroege jaren 2000 toen ze nog geblauwd waren en niet mat. Ze waren perfect in orde, ik kreeg een SP101 en ruilde ze in. Ik had ze moeten houden. Ik had een paar klungels, een paar 82's en 80's uit de jaren 1990 die helemaal niet goed waren. Maar ik kreeg ze bijna voor niets, dus ik was niet al te boos. Ze waren goed gebruikt, dus ik probeer ze niet te tellen als "slechte Taurus's" die ik heb gehad

View attachment 224297

De 82 bovenaan maakte deel uit van een grote partij veiligheidsinruil die Castle Arms voor $200 verkocht, ik kocht er impulsief een. De vergrendeling is slordiger dan welke andere revolver dan ook die ik bezit of heb bezeten, en dat zijn er veel, maar hij schiet als een laser en de timing en endshake zijn perfect. Je weet maar nooit. Volgens ervaren Taurus-fans valt deze vergrendeling binnen de specificaties en komt de kogel sowieso in de forcing cone en centreert de kamer. Ik heb er tot nu toe een paar 100 patronen doorheen gejaagd, geen problemen. Ik kocht hem in een wapenwinkel op een overdekte schietbaan, ging er direct naar een baan en stapelde kogels op 15 meter in Single Action. Misschien staan ze een beetje meer speling toe in de dienstwapens zoals de 82 nu, om laks schoonmaken en vuile munitie toe te staan [/I]

De 82 eronder komt uit de vroege jaren 2000 toen ze ze nog in een echte blauwe afwerking maakten. Dit pistool is een S&W in vermomming. Het is mechanisch perfect, strak en heeft een mooie actie. Ik heb een Wolff-hamerveer geplaatst en de reboundveer standaard gelaten en de DA-trekker is erg goed.

Toen je nog Tulammo stalen koffer .38 Special kon krijgen voor $150 per 1000, gebruikte ik dit als trainingspistool en als range banger. Sommige van mijn andere revolvers hadden een kleverige extractie met het staal, waaronder een paar GP100's, deze 82 at dat spul meteen op. Ik heb er waarschijnlijk zo'n 10.000 patronen Tulammo doorheen gejaagd in een zomer, omdat Ammoman het altijd op voorraad had en het goedkoop was en hij snel verzendt. Een bepaalde blauwe GP100 .38 at ook veel, heel weinig van mijn revolvers hielden van die stalen koffer .38. Ik herinner me een paar GP's die ik erin probeerde, en ik moest met een stuk hout op de staaf tikken om de hulzen los te maken. Nee. Geen ratelbeen breken op een GP100, door de 82 ging het. Om de een of andere reden popte deze 82 de stalen hulzen eruit zonder problemen.

Dit pistool ging altijd mee naar de schietbaan, ongeacht wat ik anders meenam, ik gebruikte het in principe als een luide .22 om mee te plinken op stalen swingers of papieren doelen om een schietdag te beëindigen. Ik ben overgestapt op andere dingen en het staat nu in de kluis, ik heb er al een paar jaar niet meer mee geschoten. Ik zal het weer moeten pakken
View attachment 224296

Oudere Taurus's uit de jaren 70 en 80 kunnen slapers zijn, ik won deze Model 80 uit de jaren 70 per ongeluk op GunBroker, ik bood ongeveer $150 en vergat het, ervan uitgaande dat ik overboden zou worden, en ik kreeg de e-mail dat ik de veiling had gewonnen. Nadat ik hem had opgehaald bij mijn dealer, $200 OTD voor een oude Model 80 die eruitzag alsof er een doos doorheen was gegaan en een beetje was gedragen, neem ik ze de hele dag. Hij schiet geweldig. Iemand heeft waarschijnlijk de schroeven van de zijplaat verprutst door de zijplaat te verwijderen om rond te neuzen, maar verder ziet het eruit alsof hij een beetje in een holster heeft gezeten en waarschijnlijk de rest van de tijd in een sok

Ik was eigenlijk net aan het kijken naar de 856 TORO omdat het een nette kleine optics ready 3" .357 is voor $350, ik hoop dat de gedachte voorbijgaat omdat ik geen andere .357 nodig heb, maar ik zal er waarschijnlijk toch een krijgen
Hun revolvers waren nooit "goedkope huur-cop .38's die na 100 patronen kapot gaan". Ik kocht een Model 85 in 1985. Ik heb er veel mee geschoten, ik bedoel veel. Gedurende minstens vijf zomers herlaadde ik 's nachts en schoot ik elke dag, waarbij ik minstens 600 patronen per week erdoorheen joeg, met ladingen die heter waren dan ik nu graag schiet. Ik kocht de Taurus toen omdat hij een omhulde uitwerperstang had en geschikt was voor +P-munitie, en de S&W op dat moment niet. Ik bleef er meer dan 30 jaar veel mee schieten. Het was mijn enige niet-zwartkruit-handvuurwapen gedurende meer dan 25 jaar. Er zijn tienduizenden patronen doorheen gegaan. Midden jaren 2000 vergeleken mijn broer en ik hem met een paar van zijn J-frames, die toevallig een van mijn favoriete platforms zijn, dus ik ben geen S&W-basher, ik ben er dol op en bezit hun aandelen. Mijn veelgebruikte Taurus vergrendelde nog steeds strakker dan zijn Smiths, en er was niets mis met hoe zijn Smiths vergrendelden. De Model 85 vergrendelde gewoon een beetje strakker.

Een paar jaar geleden besloot ik te kijken of Taurus het pistool zou opfrissen onder hun levenslange garantie. Er was niets merkbaar mis mee, maar ik wilde het laten nakijken en misschien nieuwe veren krijgen, de trekker was tenslotte vrij licht na al het gebruik. Taurus bekeek het pistool en zei dat het in goede staat verkeerde, maar ze wilden de cilinder vervangen, omdat ze die specifieke cilinder hadden geüpdatet en er een beetje slijtage was. Ze zeiden opnieuw dat het volledig veilig en bruikbaar was, maar ze hadden er geen cilinder voor. Ze zeiden dat ze het naar mij konden terugsturen zoals het was, of dat ze me een nieuwe Model 856 zouden geven en zouden betalen voor verzending en eventuele FFL-kosten voor de overdracht.

Ik was dol op de Model 85 en zijn blauwing was erg mooi, maar het was een meer dan 30 jaar oud pistool met veel patronen erdoorheen. Ik koos voor het nieuwe pistool. Taurus was trouw aan zijn woord en verving mijn goed gebruikte, meer dan 30 jaar oude Model 85. Ik ben ook dol op de 856, hoewel ik de mooie blauwing mis die op de Model 85 zat.
Zie, dit is het soort info dat ik zocht, maar niet kon vinden. Ik wist natuurlijk dat hij niet na 100 patronen kapot zou gaan, maar ik vroeg me af hoe een Taurus-revolver het zou uithouden na een hoog aantal patronen. Zeker goed om te weten!

#20 ·
Ik heb ook liever een 5-schots 357 dan een 6-schots 38 als ik hem draag, zelfs als ik hem laad met lichte 125gr 357 kogels zoals Hornady Critical Defense, ik denk dat 5 patronen 357 een betere gevechtsstopper zijn dan een extra patroon 38 +P.

De 856 is nog steeds netjes. Het is als een mini-versie van hun 82.

Taurus' zijn gemakkelijke impulsaankopen omdat je de meeste van hun snubbies kunt kopen voor minder dan $400 😃. Van alle Taurus-pistolen waren hun snubs altijd degene waar ik meestal naar kijk.

Taurus is met een aantal coole dingen gekomen die niemand anders heeft, zoals de 380 snub die ze vroeger maakten. Ik had er eigenlijk een 10 jaar geleden, het was cool maar toen dacht ik dat ik het niet nodig had. Ik wou dat ik hem had gehouden. Ze hadden ook een 40 S&W large frame snub, ze waren misschien de eersten die een 40 snub deden, het was gericht op de LE BUG markt.

#21 ·
Ik zou ook liever een 5-schots 357 hebben dan een 6-schots 38 als ik hem inpak, zelfs als ik hem laad met lichte kogel 125gr 357 zoals Hornady Critical Defense, ik denk dat 5 patronen 357 een betere gevechtsstopper zijn dan een extra patroon 38 +P

De 856 is nog steeds netjes. Het is als een mini-versie van hun 82

Taurus' zijn gemakkelijk impuls aankopen omdat je de meeste van hun snubbies kunt oppakken voor minder dan $400 😃 van alle Taurus wapens, waren hun snubs altijd degene waar ik meestal naar kijk

Taurus is met een aantal coole dingen gekomen die niemand anders heeft, zoals de 380 snub die ze vroeger maakten. Ik had er eigenlijk 10 jaar geleden een, het was cool maar op dat moment dacht ik dat ik het niet nodig had. Ik wou dat ik hem had gehouden. Ze hadden ook een 40 S&W large frame snub, ze waren misschien de eersten die een 40 snub deden, het was gericht op de LE BUG markt
Ik ben het er helemaal mee eens, zeg niet dat ik geen vertrouwen heb in de 38 maar ik zou liever zelfs een 357 golden saber hebben om in 9mm gebied te komen. Het is grappig dat je impuls aankopen noemde, mijn ffl heeft me gisteren gemaild en vertelde me dat hij een charter arms mag pug heeft voor $299. Als ik mijn speed six niet aan het afbetalen was, zou ik daar meteen op gesprongen zijn.
Ik zou het kunnen inruilen, maar het is het op dit moment gewoon niet waard, ik ben nog $250 verschuldigd aan de Ruger, dus ik zou mijn 206 en mijn EC9s moeten inruilen om hem te krijgen. Als ik ze allebei inruil, krijg ik iets beters, niet iets van hetzelfde niveau. Ik zal misschien kijken hoeveel hij me voor de 206 inruil geeft, als ik de mag pug voor $100 contant met de inruil kan krijgen, zou ik hem misschien toch halen.
Ik wilde een tijdje een van de 380 revolvers, maar ze zijn nu vrijwel onverkrijgbaar. De Taurus 380 revolver zou denk ik de perfecte pocket carry revolver zijn geweest. Groter dan een NAA Mini maar kleiner dan zo ongeveer elke 38 op de markt.

#24 · (Edited)
Taurus revolvers bestaan al heel lang, dus ze zouden meer .380's kunnen maken. Er was onlangs een zeer lange periode waarin er geen .32 revolvers beschikbaar waren, maar toen maakten Taurus en S&W extra batches.
Die M380 zou nu goed voor hen verkopen als ze er meer van zouden maken

Davidson's vermeldt de Taurus 82 nog steeds voor 330 dollar, ik had gedacht dat ze hem hadden laten vallen nadat de meeste staten de wetten hadden laten vallen die particuliere beveiligingsbedrijven verplichtten om 38 revolvers te gebruiken en er was niet veel markt voor een 4" 38 Service Revolver, Taurus is de laatste overgeblevene van het vaste vizier 4" 38 dienstwapen, blijkbaar zonder S&W die af en toe een batch "Classic Series" Model 10's maakt

De Taurus 65 bestaat nu ongeveer 50 jaar, ik denk dat het ook de laatste 4" vaste vizier 357 is die nog wordt geproduceerd. Ruger maakt nog steeds de 3" vaste vizier, standaard 357 GP100 die vrijwel onveranderd is, maar de 4" vaste vizieren zijn waarschijnlijk al meer dan 10 jaar, misschien 20 jaar, niet meer in productie

#27 ·
Ik zou nooit beweren dat de 9mm gelijk is aan de .357, maar ik hou nog steeds van 9mm revolvers. Het chronograferen van 9mm in de kleine 2" en 3" revolvers, van welk merk dan ook, geeft aan dat de 9mm behoorlijk efficiënt is in die wapens. Bij een looplengte van 3" of langer begint de .357 weg te trekken. Tot voor kort had ik nog nooit .38+P munitie getest die zelfs maar in de buurt kwam van de ballistiek van standaarddruk 9mm. Dat veranderde toen ik een paar Underwood .38+P ladingen chronografeerde.

#32 ·
Ik hoopte dat Taurus zou komen met een 7-schots 9mm gebouwd op het Tracker frame (zonder poorten)
Bouw de 692 .. een Tracker-formaat frame met een vervangbare 9mm & 357 cly
Maar ze hebben geporte vaten
De voorzitter van mijn schietvereniging bracht dit jaar een van die Taurus Tracker 9mm's mee naar een kalkoenenschietpartij, het leek me behoorlijk solide. Ik was ze een beetje vergeten, als de prijs oké was, zou ik er een kopen en gebruiken als 9mm en waarschijnlijk de 357 cilinder in de achterkant van mijn kluis duwen naast de andere ongebruikte "convertible" cilinders.

#34 · (Edited)
Image
Ik ontdekte dat Galloway Precision een veerset verkoopt van ISMI, dus ik moest een set kopen. Ik heb ISMI-veren in een paar van mijn GP100's en ik ben er dol op.

De verlengde slagpin van TK Custom voor de Taurus snubs paste niet. Ik nam contact op met TK en ze zeiden dat Taurus 6 verschillende pinnen gebruikt voor hun snubbies en dat ze willekeurig allemaal verschillend zijn. Ze boden een retour aan, maar ik houd hem gewoon. Ze werken aan pinnen die passen op de rest van de Taurus-pistolen, maar ik heb gewoon de originele pin teruggeplaatst en het beste gehoopt. Als ze er een maken die past, zal ik er later een inzetten

Met beruchte vlekkerige Freedom Munitions 9mm waren mijn groepen op 20 yards redelijk in SA. Ik probeerde eenhandig schieten en de POI steeg een paar centimeter... snubbies kunnen gevoelig zijn voor grip en houvast. De actie voelde geweldig aan, geen gevreesde "cap gun trigger", maar ze onthulden ook geen ruwheid in de passing, zoals lichte veren in andere pistolen kunnen doen.

Single Action was geweldig, het voelde alsof ik de hamer aanraakte en hij was gespannen, en de trekker was licht en scherp

Double Action pull is mooi, de trekkerterugkeer is pittig. Mijn groepen zijn gehalveerd

Ik had een paar FTF's in DA, maar Freedom Munitions is niet zo goed in consistente primer plaatsing, dus ik ga andere merken 9mm proberen. Ik wil nu niet terug naar de originele veren, deze voelen te lekker aan

Misschien vindt hij Magtech of Federal Red Box leuk

25 yard schieten is nu zeker mogelijk

Image

Image

Image

#35 ·
Army11B, Vroeger gaf onze afdeling ofwel Winchester of Remington 125 JHP uit aan degenen onder ons die .357's droegen. De rangemaster vroeg me om onze uitgifte munitie te chronograferen, inclusief de Remington .38 Spcl. 125 JHP en .357 125 JHP die we toevallig op dat moment gebruikten. Als ik wat heel oude aantekeningen controleer, zie ik dat de Remington .38+P 125 JHP gemiddeld 912 FPS haalde, de .357 125 JHP 1442 FPS in een 4" S&W. De Remington .357 was echt zoals je beschrijft. Elke afgevuurde schot voelde als een klap in het gezicht. Sommige van onze officieren, die jarenlang de .38 Spcl. +P droegen die we kregen, konden zich niet kwalificeren om de .357 te dragen vanwege de mondingsknallen, de flits en de terugslag.

De 9 is zeker geen .357, maar ik hou wel van de 9mm revolvers. Ik heb de Taurus niet geprobeerd, maar had S&W 547, Ruger Blackhawk convertibles en een paar andere.