Ruger Forum banner
21 - 40 of 53 Posts
Ik ben dol op mijn Wrangler. Ik let niet op jongens die spotten met het ding.
Ik kocht de mijne omdat ik pistooloefeningen wil doen zonder mijn voorraad .357 herlaadpatronen te verbruiken.
De prijzen van munitie en de schaarste aan componenten waren de reden dat ik de Wrangler overwoog.
Schieten met .22's is altijd leuk, en mijn Wrangler schiet net zo recht als ik hem kan vasthouden.
Image

Er is ook dit: De Wrangler is een perfect vuurwapen voor beginners. De kleine grip past beter in de hand van mijn vrouw dan in die van mij. Hij is lichter en schopt niet, dus ik kan een vrouw of een kind meenemen om te schieten en ze hoeven er niet per se een hekel aan te hebben. Terugslag en de knal van een .357 kunnen de pret voor een kind verpesten, voordat ze er ooit overheen komen. Het lichtere gewicht helpt ook kleinere schutters.

Als je de Wrangler en Blackhawk hierboven goed bekijkt, zie je misschien dat de Wrangler de oude grepen van de Blackhawk heeft. Ik kocht de handvullende grotere grepen voor mijn Blackhawk omdat ze beter in mijn hand passen en me helpen om volle .357 patronen te controleren. Ik hield niet van de plastic grepen die bij de Wrangler zaten, dus probeerde ik de oude Blackhawk grepen en ze pasten perfect. Bedankt, Ruger.

Ik kan met de Wrangler schieten met mijn pink eronder, en toch de spinner raken, zolang ik mijn best doe.
Toen ik hem kocht, was .357 munitie zo goed als verdwenen waar ik woon. Dus geen spijt.
Nu is .357 munitie weer verkrijgbaar, maar nog steeds veel te duur. NEE bedankt...
Image

Oh, en de enige andere aanpassing die ik aan mijn Wrangler heb gedaan, was het plaatsen van een Wolfe trigger return spring.
Dit vermindert de trekker mooi, zonder het pistool onveilig te maken. Dat is een DeSantis holster, die ik ook leuk vind.

Ik ben dol op mijn Wrangler. Ik let niet op jongens die spotten met het stuk.
Ik heb de mijne gekocht omdat ik pistooltraining wil doen zonder mijn voorraad .357 herlaadbeurten te verbruiken.
De prijzen van munitie en de schaarste aan componenten waren de reden dat ik de Wrangler in overweging nam.
Schieten met .22's is altijd leuk, en mijn Wrangler schiet net zo recht als ik kan vasthouden.
View attachment 228201

Ook is er dit: De Wrangler is een perfect vuurwapen voor beginners. De kleine grip past beter in de hand van mijn vrouw dan in de mijne. Hij is lichter en schopt niet, dus ik kan een vrouw of een kind meenemen om te schieten en ze hoeven er niet per se een hekel aan te hebben. Terugslag en knal van een .357 kunnen de pret voor een kind verpesten, voordat ze er ooit overheen komen. Het lichtere gewicht helpt ook kleinere schutters.

Als je de Wrangler en Blackhawk hierboven goed bekijkt, merk je misschien dat de Wrangler de oude grepen van de Blackhawk heeft. Ik heb de handvullende grotere grepen voor mijn Blackhawk gekocht omdat ze beter in mijn hand passen en me helpen om volle .357 ladingen te controleren. Ik hield niet van de plastic grepen die bij de Wrangler zaten, dus probeerde ik de oude Blackhawk grepen en ze pasten perfect. Bedankt, Ruger.

Ik kan met de Wrangler schieten met mijn pink eronder, en toch de spinner raken, zolang ik mijn deel doe.
Toen ik hem kocht, was .357 munitie zo goed als verdwenen waar ik woon. Dus, geen spijt.
Nu is .357 munitie weer verkrijgbaar, maar nog steeds veel te duur. NEE bedankt...
View attachment 228202

Oh en de enige andere mod die ik aan mijn Wrangler heb gedaan, was om er een Wolfe trigger return spring op te zetten.
Dit vermindert de trekker mooi, zonder het pistool onveilig te maken. Dat is een DeSantis holster, die ik ook leuk vind.
Ze zien er geweldig uit voor mij!

Ik begon met een Single-Six, mijn eerste single-action van welk kaliber dan ook. Ik verving de grepen door Texas Grips, die langer zijn dan het frame, het profiel vult mijn hand goed en voegde Hi-Vis voor- en achtervizieren toe. Het past bij de standaard Ruger-vizieren op mijn Single-Ten. Ik heb Hogues aan mijn Single-Ten toegevoegd omdat ze beter in mijn hand passen. Drie Wranglers kwamen erbij, waarbij ik de zilveren en zwarte veranderde in Ruger-rozenhout, en de birdshead Shopkeeper kreeg een set naamloze Filippijnse grepen met duidelijke gravures. De zilveren en zwarte schieten een beetje laag, maar niet zo veel dat ik overweeg om het voorvizier af te vijlen. De Shopkeeper schiet even goed als de Six en de Ten, direct uit de doos. Ik vind ze allemaal leuk.

Ik ben dol op mijn Wrangler. Ik let niet op mensen die spotten met het ding.
Ik heb de mijne gekocht omdat ik pistooltraining wil doen zonder mijn voorraad .357 herlaadpatronen te verbruiken.
Munitieprijzen en de schaarste aan componenten waren de reden dat ik de Wrangler in overweging nam.
Schieten met .22's is altijd leuk, en mijn Wrangler schiet net zo recht als ik kan vasthouden.
View attachment 228201

Ook is er dit: De Wrangler is een perfect vuurwapen voor beginners. De kleine grip past beter in de hand van mijn vrouw dan in de mijne. Hij is lichter en schopt niet, dus ik kan een vrouw of een kind meenemen om te schieten en ze hoeven er niet per se een hekel aan te hebben. Terugslag en knal van een .357 kunnen de pret voor een kind verpesten, voordat ze er ooit overheen komen. Het lichtere gewicht helpt ook kleinere schutters.

Als je de Wrangler en Blackhawk hierboven goed bekijkt, merk je misschien dat de Wrangler de oude grepen van de Blackhawk heeft. Ik kocht de handvullende grotere grepen voor mijn Blackhawk omdat ze beter in mijn hand passen en me helpen om volle .357 patronen te controleren. Ik hield niet van de plastic grepen die bij de Wrangler zaten, dus probeerde ik de oude Blackhawk grepen en ze pasten perfect. Bedankt, Ruger.

Ik kan met de Wrangler schieten met mijn pink eronder, en toch de spinner raken, zolang ik mijn deel doe.
Toen ik hem kocht, was .357 munitie zo goed als verdwenen waar ik woon. Dus geen spijt.
View attachment 228202

Oh en de enige andere aanpassing die ik aan mijn Wrangler heb gedaan, was om er een Wolfe trigger return spring op te zetten.
Dit vermindert de trekkerdruk mooi, zonder het pistool onveilig te maken. Dat is een DeSantis holster, die ik ook leuk vind.
Wolfe trigger spring SKU #? Alsjeblieft, bedankt!

Ik heb een Wrangler gekocht en hij is nog steeds standaard, maar woont nu bij mijn dochter. Ik heb mijn modificatiegeld in een van mijn Single-Sixes gestoken. Hij heeft een messing greepframe, een messing uitwerperstang en een messing basispen, plus de rolmarkeringen hebben gouden vulling. Ik vind dit pistool erg leuk en houd ervan om het gewoon vast te houden en het ontwerp te bewonderen. Het is ook leuk om mee te schieten en heeft een 22 WMR-cilinder als ik serieus wil worden.

Ik heb een Wrangler gekocht en hij is nog steeds standaard, maar woont nu bij mijn dochter. Ik heb mijn modificatiegeld in een van mijn Single-Sixes gestoken. Hij heeft een messing greepframe, een messing uitwerperstang en een messing basispen, plus de rolmarkeringen hebben een gouden vulling. Ik vind dit pistool erg leuk en houd ervan om het gewoon vast te houden en het ontwerp te bewonderen. Het is ook leuk om mee te schieten en heeft een 22 WMR-cilinder als ik het serieus wil aanpakken.

Image
Ik ben blij dat ik niet de enige ben die het leuk vindt om mijn Single Six soms gewoon vast te houden en te bewonderen.

Ik ben van plan mijn Wrangler(s) te gebruiken als trainingsbasis voor upgrades. Niet de enige reden om ze te hebben, maar waarom niet?

Gisteren ontving ik een nieuwe 22 Mag cilinder voor mijn 22 cal Colt New Frontier Buntline. Ik kocht het pistool in zo goed als nieuwe staat, maar de mag cilinder was verloren gegaan. Nu is het pistool weer in zijn complete fabrieksstaat, dus ik kon het bekijken en zwijmelen over het New Frontier-ontwerp. Het heeft een 7 1/2" loop en is gemarkeerd met "BUNTLINE". Ik zal binnenkort de 22 Mag cilinder testen en ook een doosje 22 LRs erdoorheen jagen, gewoon voor de lol. Dit pistool heeft een stalen cilinderframe en een aluminiumlegering gripframe .... net als een oud model Super Single-Six Convertible.

Gisteren ontving ik een nieuwe 22 Mag cilinder voor mijn 22 cal Colt New Frontier Buntline. Ik kocht het pistool in zo goed als nieuwe staat, maar de mag cilinder was kwijtgeraakt. Nu is het pistool weer in zijn complete fabrieksstaat, dus ik kon het bekijken en zwijmelen over het New Frontier-ontwerp. Het heeft een 7 1/2" loop en is gemarkeerd met "BUNTLINE". Ik zal binnenkort de 22 Mag cilinder testen en ook een doosje 22 LRs erdoorheen schieten, gewoon voor de lol. Dit pistool heeft een stalen cilinderframe en een aluminiumlegering gripframe .... net als een oud model Super Single-Six Convertible.

Hier is mijn Colt New Frontier Buntline uit 1995:
Image
Nu met de buntline, heeft deze een transfer bar of is het net als een gewone saa? Ik wed dat je uitstekende kogelprestaties krijgt van de lange pijp!

Mijn gedachte ook. Is het een lading, één overslaan, vier laden?

Het is een traditioneel Colt-ontwerp, vergelijkbaar met de originele Old Model Super Single-Six convertibles. Geen transfer bar, maar het heeft wel een handige kruisboutveiligheid die verborgen zit onder de laadpoort. Je opent de laadpoort en duwt de kruisbout naar binnen om hem te activeren. In deze modus wordt de hamer geblokkeerd om de slagpin te raken, dus het is veilig om hem te dragen met alle zes kamers geladen. Wanneer je de hamer volledig spant, duwt hij de kruisbout automatisch terug naar buiten, zodat de hamer de slagpin kan raken. Vanaf dat moment blijft de kruisbout uit en onzichtbaar, tenzij je hem handmatig activeert. Hij laadt vanuit de halfgespannen positie zoals een traditionele Colt of OM Ruger. Omdat de kruisbout verborgen is en het gebruik ervan optioneel is, heb ik er geen probleem mee. Als de kruisbout zichtbaar was, zou ik waarschijnlijk een andere mening hebben.

Afgezien van de transfer bar/kruisbout ontwerpen, is het enige andere verschil tussen een Colt New Frontier 22 Convertible en een Ruger Old Model Super Single-Six Convertible dat de uitwerperstangbehuizing van staal is op de Colt en van aluminium op de Ruger. Beide hebben .224" boringen voor 22 WMR's. De trekkerdruk direct uit de doos is een heldere 1,75 lbs. De hardrubberen grepen passen goed in mijn handen, maar ik denk dat ik liever een mooie set houten grepen zou hebben. Als ik goed met de Colt schiet, zal ik het niet erg vinden om het geld uit te geven voor een mooie set houten grepen. Als ik geen frisdrankblikjes op een redelijke afstand kan raken, gaat hij op de veiling.

Hier is de aartsvijand van de Colt, mijn Old Model Super Single-Six Convertible (zonder transfer bar):

Image

Het is een traditioneel Colt-ontwerp, vergelijkbaar met de originele Old Model Super Single-Six convertibles. Geen transfer bar, maar het heeft wel een handige kruisboutveiligheid die verborgen zit onder de laadpoort. Je opent de laadpoort en duwt de kruisbout naar binnen om deze te activeren. In deze modus wordt de hamer geblokkeerd om de slagpin te raken, dus het is veilig om te dragen met alle zes kamers geladen. Wanneer je de hamer volledig spant, duwt deze automatisch de kruisbout terug naar buiten, zodat de hamer de slagpin kan raken. Vanaf dat moment blijft de kruisbout buiten en onzichtbaar, tenzij je hem handmatig activeert. Hij laadt vanuit de halfgespannen positie zoals een traditionele Colt of OM Ruger. Omdat de kruisbout verborgen is en het gebruik ervan optioneel is, heb ik er geen probleem mee. Als de kruisbout zichtbaar was, zou ik waarschijnlijk een andere mening hebben.

Afgezien van de transfer bar/kruisbout ontwerpen, is het enige andere verschil tussen een Colt New Frontier 22 Convertible en een Ruger Old Model Super Single-Six Convertible dat de uitwerperstangbehuizing van staal is op de Colt en van aluminium op de Ruger. Beide hebben .224" boringen voor 22 WMR's. De trekkerdruk direct uit de doos is een scherpe 1,75 lbs. De hardrubberen grepen passen goed in mijn handen, maar ik denk dat ik liever een mooie set houten grepen zou hebben. Als ik goed met de Colt schiet, zal ik het niet erg vinden om het geld uit te geven voor een mooie set houten grepen. Als ik geen frisdrankblikjes op een redelijke afstand kan raken, gaat hij op de veiling.

Hier is de aartsvijand van de Colt, mijn Old Model Super Single-Six Convertible (geen transfer bar):

Image
Ik vind het erg leuk om deze kleine juweeltjes te leren! Vind je het erg als ik vraag welke .22wmr je gaat gebruiken? Of strikt .22lr? Niet-oordelende vraag! (al mijn vragen zijn altijd niet-oordelend, ik ben gewoon niet lang op sociale gratie :ROFLMAO: )

Madd, ik heb minstens 3 verschillende merken 22 Mag in mijn munitiekist; CCI, Winchester en Hornady .... misschien meer. Ik weet niet welke ik mee naar de schietbaan neem, maar op basis van eerdere ervaringen met mijn 6 1/2" Ruger Single-Six Convertible, maakten merken helemaal geen verschil in functie of nauwkeurigheid. Ik heb een Winchester 9422M hendelgeweer, gekamerd in 22 WMR en het is inderdaad kieskeurig met munitie. Ik heb nog wat er over is van een baksteen Winchester 40gr JHPs (waarschijnlijk minstens 15 jaar oud) die beter schieten dan Hornady of CCI in mijn geweer, maar dat kan in de loop van de tijd veranderen.

Met je nieuwe Super Wrangler zou ik me geen zorgen maken over merken, maar gewoon kopen wat het handigst is. Het werkt allemaal ongeveer hetzelfde in een revolver.

Ik heb een heleboel oudere Federal bulkverpakkingen (550/doos, 36gr HPs), dus die ga ik opmaken in de 22 LR cilinder van de Colt. Die federals lijken best goed te werken, maar af en toe heb je een blindganger. Aangezien ik al deze munitie kocht met 50% korting toen de plaatselijke K-Mart stopte met de wapen- en munitiehandel, is het bijna alsof je gratis schiet. Destijds kostte een doos van 550 patronen Federals $16, dus ik kreeg ze voor 8 dollar / 550 of ongeveer 1,5 cent per patroon.

Er schoot net een idee in mijn kleine hoofd .... Ik denk dat ik mijn Bisley Single-Six ook mee naar de schietbaan neem, zodat ik een directe nauwkeurigheidsvergelijking kan maken tussen de twee revolvers. De Bisley heeft een 6 1/2" loop, dus hij kan wat tekort schieten, maar hopelijk is hij net zo nauwkeurig. Mijn Bisley werd niet geleverd met een magnum cilinder, dus ik kocht een gloednieuwe van eBay en paste hem perfect. Dit geeft me de kans om zowel de magnum cilinders als de 22 LR cilinders te controleren.

Madd, ik heb minstens 3 verschillende merken 22 Mag in mijn munitiekist; CCI, Winchester en Hornady .... misschien meer. Ik weet niet welke ik mee zal nemen naar de schietbaan, maar gebaseerd op eerdere ervaringen met mijn 6 1/2" Ruger Single-Six Convertible, maakten merken helemaal geen verschil in functie of nauwkeurigheid. Ik heb een Winchester 9422M hendelgeweer, gekamerd in 22 WMR en het is inderdaad kieskeurig met munitie. Ik heb nog steeds wat er over is van een baksteen Winchester 40gr JHPs (waarschijnlijk minstens 15 jaar oud) die beter schieten dan Hornady of CCI in mijn geweer, maar dat kan in de loop van de tijd veranderen.

Met je nieuwe Super Wrangler zou ik me geen zorgen maken over merken, koop gewoon wat het handigst is. Het werkt allemaal ongeveer hetzelfde in een revolver.

Ik heb een heleboel oudere Federal bulkverpakkingen (550/doos, 36gr HPs), dus dat is wat ik van plan ben te verbruiken in de 22 LR cilinder van de Colt. Die federals lijken redelijk goed te werken, maar af en toe krijg je een blindganger. Gezien het feit dat ik al deze munitie kocht met 50% korting toen de lokale K-Mart de wapen- en munitiehandel stopzette, is het bijna alsof je gratis schiet. Destijds kostte een doos van 550 patronen Federals $16, dus ik kreeg ze voor 8 dollar / 550 of ongeveer 1,5 cent per patroon.

Er kwam net een idee in mijn kleine hoofd op .... Ik denk dat ik mijn Bisley Single-Six ook mee zal nemen naar de schietbaan, zodat ik een directe nauwkeurigheidsvergelijking kan maken tussen de twee revolvers. De Bisley heeft een 6 1/2" loop, dus hij kan een beetje tekortschieten, maar hopelijk zal hij net zo nauwkeurig zijn. Mijn Bisley werd niet geleverd met een magnum cilinder, dus ik kocht er een gloednieuwe van eBay en paste hem perfect. Dit geeft me de kans om zowel magnum cilinders als de 22 LR cilinders te bekijken.
Bedankt! En dat klinkt leuk!
Bisly Single six VS Colt NF Buntline om 12 uur 's middags!
Het enige wat we nodig hebben is een overijverige begrafenisondernemer en een kraal!
In alle ernst denk ik dat dat een leuke, informatieve middag wordt!

En een dokter met een vervelende hoest en een cross-draw-revolver.

Doc Holliday stierf in 1887, dus ik betwijfel of hij het zal halen tot de shootoff.

21 - 40 of 53 Posts