Ruger Forum banner
21 - 40 of 53 Posts
. Wat zeggen jullie, mede-leden? Zijn er voordelen of voordelen van het een ten opzichte van het ander?
Mijn echte voorkeur voor een pistoolkaliber-levergun zal altijd een versie van de 1892 zijn, altijd.
Maar dat is voorkeur. In de echte wereld heb ik ook Marlins en Henry's.
Nu dit niet je eerste levergun-rodeo is, durf ik te wedden dat je weet hoe ze aanvoelen als ze goed zijn.
DUS EVALUEER HET GEWEER, niet het merk of de reputatie. Ik heb oude Marlins en Winchesters gehad die rotzooi waren. En ik heb momenteel een Remlin in 45 colt die zo'n mooi geweer is als je maar kunt wensen.
Internetwijsheid zegt dat dat niet zo kan zijn.
Internetwijsheid kan je niet helpen. Alleen jij kunt de wapens persoonlijk beoordelen.

De Remlin 1894CST die ik had, was een goede schutter, maar beet graag in de vingers en had een wispelturige laadpoort (zelfs met een RPP flyweight poort). Toen Remington stopte, bood iemand me een prijs die ik niet kon weigeren en weg was hij. Ik had een Henry Model X 357 waarmee ik gewoon geen fatsoenlijke groepen kon krijgen. Ik verkocht hem toen ik de kans kreeg om quitte te spelen.

Ik zou voor een nieuwe Marlin gaan boven een Henry, alleen al vanwege de Ruger-ondersteuning. Ik betwijfel of ze enige garantieservice of ondersteuning bieden voor de Remington- of JM-tijden.

Als de Marlin een JM-stempel op de loop heeft, pak dat ding dan. Als hij een REP-stempel op de loop heeft, loop dan weg! Ik heb ze allebei en de Remlin gaat in de verkoop zodra ik een oudere JM-gestempelde of een van de nieuwe Henry's kan vinden met zowel de zijlaadpoort als de buisvoeding. Alles wat ik weet over de Ruger Marlin is wat ik op de forums heb gelezen, en het is allemaal positief geweest.

Mijn late Remlin uit 1894 in 44 mag was een magnifieke schutter, maar de trekker van 9 pond was verschrikkelijk. Ik heb twee door Ruger gemaakte SBL-karabijnen geschoten en ze zijn erg mooi. Ik heb twee X-modellen en een chique messing 30-30 van Henry en ze hebben me ook goed gediend. Ik zou de Henry in uw scenario als derde rangschikken, maar het kan nog steeds een zeer fijn vuurwapen voor u zijn.

Marlins zijn gemakkelijk glad te strijken, daarom zijn ze populair voor SASS.

Ik had een F150-trekker op mijn Ruger 77/22-bootpeddel.
Had een F150 en een sleepketting nodig om die trekker over te halen.
Vervangen door een Volquartzen-kit, en zo soepel als zijde rond de 3,5 lbs.

.357?

Henry, voor mij.

Een pond zwaarder, maar nog steeds licht genoeg om te dragen en absorbeert de terugslag.

Het balanceert ook beter voor mij.

YMMV
In .357? Terugslag is niet echt een probleem. Kies gewoon je favoriet!

OP, ik zeg, inspecteer elke individuele pistool op zijn eigen merites. Als een door Remington gemaakte versie goed is gemaakt, dan is hij goed gemaakt. Ik kijk altijd naar de pasvorm van hout op metaal, als die niet klopt, zou het me voor altijd irriteren of totdat het door slechte pasvorm zou splijten.

Marlins zijn gemakkelijk glad te maken, daarom zijn ze populair voor SASS.

Ik had een F150-trekker op mijn Ruger 77/22 bootpeddel.
Had een F150 en een sleepketting nodig om die trekker over te halen.
Vervangen door een Volquartzen-kit, en zo soepel als zijde rond de 3,5 lbs.
+1 beide mijn 77/22's waren zwaar en een beetje knapperig. Mijn Smith bewerkte de slechtste eerst, een paar slagen met een fijne steen, een clip van de veer of een vervanging. Veel gemakkelijker om goed te schieten. De zware trekker hield me tegen. De 77/22 AW magnum was als volgende klaar. Het was eigenlijk te licht voor mij om me veilig te voelen in het bos in koude handen en we gingen terug en verwisselden de veer voor een van gemiddelde sterkte. Beide wapens werden omgetoverd tot schutters met slechts een vleugje steen, letterlijk een paar slagen om de onbeschoftheid eraf te halen en de veer af te stellen. Gewoon steen retoucheren en veer afstellen. Niets bijzonders of duurs.

In al dit gepraat over het oppoetsen voor cowboy-actie worden de arme oude 1892's genegeerd, maar ze kunnen zo worden opgepoetst dat ze als bliksem door het vet lopen. Ik heb er een. De 1892 is geen keuze die vergelijkbaar is met de Marlin of Henry als een richtkijker voor de jacht vereist is. Als cowboy-actie het doel is, kan de 1892 een serieuze kanshebber zijn. Mijn achthoekige Rossi 92 pre-safety roestvrij staal begon zijn leven als 20" Hartford (Rossi) korte rifle en werd door een machinist aangepast tot 16" en afgesteld voor cowboy-actie. Het ding is een beest en raakt elke keer 8" staal op 100 yards de hele dag lang met de open vizieren. Jaren geleden minder dan $500 betaald en mijn jongere LE-vriend die ermee heeft geschoten, smeekt me om het in mijn testament te zetten zodat hij het krijgt.

Ik twijfelde heen en weer toen ik aan het winkelen was, eindigde met een Henry all weather big boy in .357
Zette een Midwest handbeschermer en een Holosun 507 erop en heb er geen spijt van, het is veel nauwkeuriger dan ik ben
Ik heb er een jaar geleden een gekregen. Ik ben er dol op, ligt lekker in je handen. Moest er een scout 2-7 op zetten, mijn 76 jaar oude ogen konden geen rode stip aan het werk krijgen😂

Ik heb drie hendelgeweren, een Henry .22 mag, een Henry Big Boy All Weather .45 Colt en een Winchester Big Bore 94 in .375 Winchester. De .375 heeft door de jaren heen veel vlees in mijn vriezer gebracht, maar het heeft zijn nut overleefd omdat ik niet meer jaag op afstanden van 100 meter en minder. Desalniettemin zal het nooit mijn kluis verlaten totdat ik eruit trap, dan gaat het naar mijn zoon. De .22 mag doodt alles waar ik hem op richt, gewoon een geweldig geweer. Ik had een Model 9422M en de Henry overtreft hem qua nauwkeurigheid verreweg. De .45 Colt kreeg ik bij een ruil en afgezien van het opnieuw richten, heb ik er nog niet veel mee gedaan. Na het hertenjachtseizoen zal ik er wat patronen voor ontwikkelen die hopelijk nauwkeurig zijn, want het wordt een geweldig geweer voor wilde zwijnen op korte afstand. Om de vraag van de OP te beantwoorden, is beide keuzes een goede. Niets mis met een Marlin, ze hebben een geweldige geschiedenis, behalve de problemen die ze hadden toen ze in transitie waren, en ik weet niet zeker of het geen goede geweren zijn. Ik twijfel er niet aan dat Ruger nog betere geweren maakt dan Marlin deed, dat moeten ze wel, want de schietwereld kijkt toe.

In al dit gepraat over het oppoetsen voor cowboy-actie, worden de arme oude 1892's genegeerd, maar ze kunnen zo worden opgepoetst dat ze als gesmeerde bliksem werken. Ik heb er een. De 1892 is geen keuze die vergelijkbaar is met de Marlin of Henry als een richtkijker voor de jacht vereist is. Als cowboy-actie het doel is, kan de 1892 een serieuze kanshebber zijn. Mijn achthoekige Rossi 92 pre-safety roestvrij staal begon zijn leven als een 20" Hartford (Rossi) korte rifle en werd door een machinist aangepast tot 16" en afgesteld voor cowboy-actie. Het ding is een beest en raakt 8" staal elke keer op 100 yards de hele dag door met de open vizieren. Heb er jaren geleden minder dan $500 voor betaald en mijn jongere LE-vriend die ermee heeft geschoten, smeekt me om het in mijn testament op te nemen zodat hij het krijgt.

View attachment 245146
Ik heb er een jaar geleden een gekocht. Na het vervangen van elke veer en het toevoegen van een Marbles achterste peep is het een geweldig geweer.

Image

Een mooie platte gongschutter met 125gr kogels @ 2100fps

Afgelopen mei bestelde ik een paar geweren voor mijn verjaardag.
De Ruger Marlin 1894 44Mag arriveerde in perfecte staat.

De Ruger Marlin 1894 357Mag, nou, dit begroette me toen ik de doos opende.
Image

Kostte me ongeveer $90, met verzekering, om het geweer terug te sturen naar het Canadese garantiedepot. Ruger verving het, maar het duurde 2,5 maanden.

Ik heb een paar hendels, 10 Marlins 25-20, 30-30, 308Me, 32Spl, 35Rem, 2x 357/38, 2x 44Mag & 444, 1 Rossi R92 357/38 & 1 Henry 22lr & heb het alleen omdat een goede gebruikte Marlin 39 te veel kost.

Mijn 1894's
Ruger Marlin 1894 357/38
Image

Remington Marlin 1894 357/38

Ruger Marlin 1894 44Mag
Image

Remington Marlin 1894 44Mag

Mijn enige klacht is nu veren, naar mijn mening zijn de Ruger hendelplunjerveren veel te krachtig. Het is moeilijk om het geweer op je schouder te houden tijdens het bedienen van de actie. Ik heb de veerkits, maar heb geen tijd gehad om ze te verwisselen. Mijn Remington Marlins 1894's hebben dezelfde veerkits geïnstalleerd.

Ik kan de RPP medium loop hendel heen en weer wisselen tussen de Remington Marlin 357 & 44 geweren. Toen ik deze veer zocht, had RPP een mededeling op hun site dat hun medium loop hendels voor de Ruger Marlins hendels niet verwisselbaar zijn.

.357?

Henry, voor mij.

Een pond zwaarder, maar nog steeds licht genoeg om te dragen en absorbeert de terugslag.

Het balanceert ook beter voor mij.

JMMV
Ik heb nooit begrepen waar dat "zwaarder" vandaan komt.
Als je hetzelfde kaliber, hetzelfde loop profiel en dezelfde lengte vergelijkt, zitten ze binnen een paar gram van elkaar.
Ik denk dat soms mensen een messing frame achthoekige loop vergelijken met een stalen ronde loop of iets dergelijks.

Beide geweldige hendelgeweren, maar voor mij is de Henry-aanpassing van hun ontvanger gewoon niet goed. Ziet er gewoon niet goed uit.
Dat gezegd hebbende, ik bezit momenteel Rossi 92's in 357 en 44. Het 1892-ontwerp is gewoon slank en evenwichtig.

• Like
Reactions: LarryNBoise
21 - 40 of 53 Posts